Det här gör vi i Tystberga om vi får makten

Inlagt av orwin tis, 2018-09-11 - 14:38
Tystberga

Moderaternas svar på flera insändare om Tystberga i SN 7/9. Vi ser en stor potential i Tystberga. Belägen i kommunens norra delar är det en attraktiv plats för människor som vill bo på landet och samtidigt ofta arbeta på annan ort.

Men för att Tystberga ska växa, och för att vardagspusslet ska fungera för de som bor i Tystberga idag, krävs ett antal insatser där satsning på skola och barnomsorg är den viktigaste.

Moderaterna ser vikten av skolor och förskolor på landsbygden och har drivit en aktiv politik under mandatperioden för att ge dessa skolor rimliga förutsättningar för sin verksamhet.

Vi har presenterat tre specifika satsningar för just Tystberga inför valet. Vinner vi valet kommer vi bygga en ny förskola, vi kommer att bygga färdigt cykelvägen mellan samhället och trafikplatsen och vi kommer att göra en översyn av den gamla detaljplanen för Tystberga för att säkra att det inte finns några onödiga bromsklossar som hindrar utveckling av orten.

Anna af Sillén (M)
kommunalrådskandidat