Vi måste få bättre företagsklimat

Inlagt av orwin ons, 2014-05-14 - 22:42
Maskinstyrning

Företag och företagsamma människor lägger grunden för vår välfärd. När ekonomin växer får vi mer resurser till allt som är vårt. Till skolan, till sjukvården och till äldreomsorgen

I Svenskt Näringslivs senaste ranking av kommunernas företagsklimat tappar tyvärr Nyköping 13 viktiga placeringar och faller ner till plats 107. Det är en bekymmersam utveckling som vi måste vända snarast. Vårt mål är att Nyköping ska bli en ledande kommun i företagsklimat. För att nå framgång är det viktigt att kommunen har ett tydligt serviceperspektiv och att onödig byråkrati minimeras. Kommunen ska garantera en rättssäker och effektiv handläggning av alla ärenden.En kommun behöver sina företagare för att skapa en hållbar ekonomi. Och företagarna behöver politiker som inser det. Av de tio högst rankade kommunerna på Svenskt Närlingslivs lista är samtliga alliansstyrda. Det är dags att även Nyköping blir det.

Anna af Sillén (M)

Måns Cederberg (M)M