Nyköpingsmoderater med när Moderaterna utvecklar politiken

Submitted byorwin ontors, 2016-10-13 - 21:16
Anna och Erik

Nya Moderaterna tillsätter nu fem nationella reformgrupper för att utveckla politiken och två Nyköpingsmoderater finns med i det arbete som nu kommer ske inom partiet – Anna af Sillén och Erik Bengtzboe.

I dag har Moderaternas partiledare Anna KinbergBatra presenterat fem nya reformgrupper som ska arbeta med att utveckla Moderaternas politik inför valet 2018.
Anna af Sillén (gruppledare för Moderaterna i Nyköping) och Erik Bengtzboe (riksdagsledamot från Nyköping) har blivit invalda två av reformgrupperna. Anna af Sillén kommer att delta i reformgruppen ”Arbete och ansträngning ska alltid löna sig” som har uppdraget att utveckla och uppdatera Moderaternas arbetsmarknads- och integrationspolitik.

- Jag är väldigt stolt över att få vara en del av det här arbetet. Vi kan inte möta nya utmaningar med gamla lösningar. Modeller som tjänat oss väl tidigare är inte per automatik applicerbara framåt, tiderna förändras och med förändring följer ett behov av utveckling. Jag ser mycket fram emot att få vara med och utveckla vår politik på det här viktiga området och bidra med mina erfarenheter från Nyköping, säger Anna af Sillén.

Erik Bengtzboe kommer att ingå i gruppen ”En trygg gemensam välfärd med nolltolerans mot dåliga skolor”.

- Behovet av att utveckla och trygga svensk välfärd är stort, och att få vara med och driva det arbetet är både en utmaning och väldigt roligt”, säger Erik Bengtzboe. "Framförallt svensk skola brottas med stora problem. Ambitionerna för skolan måste höjas för att nå bättre resultat, skolan måste bli en attraktivare arbetsplats och vi behöver införa en nolltolerans mot dåliga skolor för att garantera att varje barn får en bra skolgång.", avslutar Erik Bengtzboe.
Här kan du läsa mer om Nya Moderaternas reformarbete.