Nyhetsartikel

Ett inlägg av typen nyhetsartikel

Så jobbar vi för att stötta Nyköpings företagare

Inlagt av orwin fre, 2020-04-24 - 23:11

Att Nyköpingsföretagen överlever den kris som Covid-19 medför är oerhört viktigt. Det är genom företagen vi finansierar vår gemensamma välfärd – vår skola, vård och omsorg.

Vi moderater är en konstruktiv kraft i det intensiva arbete som nu pågår här i Nyköping och jobbar efter bästa förmåga för att bidra med lösningar på de problem som uppstår. En viktig del för oss är företagarfrågorna. Näringslivet, och framför allt alla småföretagare, drabbas hårt av de restriktioner som smittbekäpmningen medfört.

Nyköpingsmoderaterna startar företagarråd

Inlagt av orwin tis, 2016-04-19 - 21:21

Moderatpolitiker i Nyköping ska tillsammans med företagare i kommunen skapa ett bättre företagsklimat lokalt, regionalt och nationellt. Företagarrådet i Nyköpingstartar efter att moderaternas partistyrelse tog beslut i mars 2016 att starta Företagarråd i hela landet. Företagsrådet ska ledas av Anna af Sillén, gruppledare för Moderaterna i Nyköping.

Anna af Sillén om Nyköpings bokslut

Inlagt av orwin fre, 2015-05-15 - 21:56

Nyköping är en tillväxtkommun med ett strategiskt läge som gör att framtiden säkerligen kommer bjuda på en intressant utveckling, samtidigt ser vi med oro på bokslutet för 2014. Kommunen visar minusresultat och klarar inte balanskravet och skolan befinner sig i en svår kris med stora ekonomiska problem och sjunkande kunskapsresultat. Så här kommenterade Anna af Sillén årsredovisningen på kommunfullmäktige den 12 maj.