Moderata Seniorers månadsträff

Vid Moderata Seniorers månadsträff den 19 april skulle vi få veta allt om Framtidsfullmakt. Det fick vi verkligen också. Intresset var stort och drygt 30 personer kom för att lyssna och lära sig.

Anna Comstedt, jur kand och familjerättsjurist på Comstedts Juristbyrå var inbjuden för att informera om detta ämne.

En helt ny lagstiftning kom 2017. Syftet med den var att skapa ett alternativ till hur man själv vill ha det när förmågan att ta hand om sina rättshandlingar inte finns längre. En fullmakt som ska reglera framtida behov. Istället för att behöva en god man är framtidsfullmakt mycket enklare och smidigare.

Det är mycket man noggrant behöver överväga, tänka igenom och ta ställning till. Det finns en hel del formella krav som också måste uppfyllas för att framtidsfullmakten ska gälla. Det bästa är därför att ta hjälp av experter och sakkunniga rådgivare vid upprättande av framtidsfullmakten.

Intresset från publiken var mycket stort, vilket inte minst märktes på mängden frågor. Trevlig stämning och kaffe med dopp precis som det alltid brukar vara.

Häng med på resan 2023.
Bli medlem idag!