Ulf Kristersson & Johan Forssell besökte Nyköping!

Nyköping besöktes av Moderaternas partiledare Ulf Kristersson och Johan Forssell, Rättspolitisk talesperson.Tillsammans med Nyköpingsmoderaternas Kommunalrådskandidat Ahmad Eid blev det ett besök på Kvinnojouren Mira i Nyköping för att lyssna på deras fantastiska arbete med att hjälpa kvinnor och barn som utsätts för eller har upplevt våld i nära relation.I en perfekt värld hade dessa organisationer inte behövts, men tyvärr ser inte verkligheten ut så idag. Därför måste vi göra allt vi kan för att minska mäns våld mot kvinnor, sexuella trakasserier och övergreppVåld i nära relation är ett område som Moderaterna prioriterar högt och vi vill att:

?Skolorna aktivt arbetar för att motverka (sexuella) trakasserier, hot, våld och övergrepp.

?Kvinnojourerna måste ha tillräcklig kapacitet och ekonomiska resurser för att ta emot de personer som har behov och för att kunna planera en kvalitativ och långsiktig verksamhet.

?Kommunens arbete inom brottskategorierna ”Hedersrelaterat våld och förtryck”, “Våld i nära relation” samt den nya brottskategorin ”Barnfridsbrott” prioriteras

Ahmad Eid (M)