Anna af Sillén ny ordförande för Moderaternas nationella Företagarråd

Bättre förutsättningar för svenska företagare är ett viktigt mål för Moderaterna och när ny styrelse för partiets nationella Företagarråd har valts är det med ett tydligt uppdrag att stärka företagarpolitiken på den lokala nivån. Anna af Sillén, Nyköping, är nyvald ordförande och ska leda uppdraget med att arbeta fram ett kommun- och regionalpolitiskt företagarprogram för Moderaterna.

2016 blev Nyköping pilotkommun i Moderaternas satsning på att starta företagarråd i kommunerna runt om i Sverige. Tanken med företagarrådet är att skapa en think tank, ett bollplank, med syfte att tillsammans med företagare skapa ett bättre företagsklimat i landets kommuner samt utveckla Moderaternas företagarpolitik. När nu Företagarrådets tidigare ordförande, Jörgen Warborn, har blivit EU-parlamentariker är det Anna af Sillén som tar över som ordförande i moderaternas nationella Företagarråd. Samtidigt får Företagarrådet ett nytt uppdrag, nämligen att arbeta fram ett kommun- och regionalpolitiskt företagarprogram.Den uttalade målsättningen är att Moderaterna ska bibehålla och stärka sin ställning som Sveriges mest företagarvänliga parti och därigenom även vara det naturliga partivalet för människor som driver företag eller vill starta företag.
– Ett väldigt spännande uppdrag. Moderaterna ska alltid vara en konstruktiv kraft för att underlätta för företagsamhet och det är roligt att få ta en än mer aktiv roll i det arbetet, säger Anna af Sillén som är oppositionsråd i Nyköping.

– Det är roligt och bra att Anna af Sillén tar sig an detta viktiga uppdrag. Företagarfrågor är högt prioriterade för Moderaterna och jag är säker på att Anna kommer göra ett utmärkt jobb, säger Ulf Kristersson (M).

För mer information ring:
Anna af Sillén

Anna af Sillén (M)