Moderaternas talesperson i infrastrukturfrågor, Maria Stockhaus , besöker Nyköping.

Stärkt tågförbindelse med Stockholm, satsning på regionala flygplatser som Skavsta och så bättre vägunderhåll. När Moderaternas talesperson i infrastrukturfrågor, Maria Stockhaus , besökte Sörmland och berättade om vilka prioriteringar partiet gör när det gäller infrastrukturfrågor var det ett tydligt fokus på att få människors vardag att fungera och ge företagen trygga förutsättningar att klara sina leveranser.

Dagen tillbringades på flera platser runt om i Sörmland och i Nyköping blev det möte med Skavstas nya ägare och samtal om flygplatsens utvecklingspotential. Det blev också samtal med Oxelösunds hamn AB om sjöfartens möjligheter.

– Nyköping-Oxelösundsregionen har fantastiska möjligheter med tåg, motorväg, flygplats och hamn. Med en moderat infrastrukturpolitik skulle förutsättningarna stärkas ytterligare konstaterade Nyköpingsmoderaternas Anna Af Sillén och Ahmad Eid som deltog på under besöksdagen.

Ahmad Eid Anna af Sillén (M)

Häng med på resan 2023.
Bli medlem idag!